Connect with us

Mobile

Raportul privind sistemul 112

Published

on

Secretarul de stat Raed Arafat, preşedinte al Comitetului interministerial privind sistemul apelurilor de urgenţă 112, a prezentat, miercuri, raportul cu privire la sistemul 112, document care cuprinde 14 măsuri pe termen scurt, mediu şi lung. Draftul va fi pus în dezbatere publică joi.

Am avut ocazia să-i prezint doamnei prim-ministru raportul şi concluziile finale. Raportul va fi făcut public. În raport a fost analizată situaţia actuală a Serviciului 112, a dispecerizării şi binenţeles a localizării, unde ne aflăm acum şi unde trebuie să ajungem. A fost analizată implemnetarea sistemului AML (Advanced Mobile Location -n.r.), dar concluzia noastră că după implementarea acestui sistem nu trebuie să ne oprim aici. Este nevoie şi de alte sisteme complementare să fie implementate în viitor”, a declarat Raed Arafat, la Palatul Victoria.

Şeful DSU a anunţat că au fost stabilite 14 măsuri la finalul raportului, împărţite pe termene: scurt- până în 12 luni, mediu – între 12 luni – 36 de luni şi lung – până la 60 de luni.

Măsurile pe termen scurt, de până la 12 luni, sunt:

1. Urgentarea implementării sistemului de localizare AML, inclusiv prin îmbunătăţirea cadrului legislativ

Modificările trebuie să vizeze în mod obligatoriu următoarele:
• stabilirea unei definiţii pentru noul tip de informaţie de localizare (informaţie generată de o funcţionalitate nativă a terminalului, nu de elementele de infrastructură a reţelei de comunicaţii);
• obligarea furnizorilorde reţelepublicemobilede telefoniede apermite transmiterea informaţiilor de localizare atât sub formă de SMS/mesaj standardizat, cât şi ca un pachet de date (HTTPS POST), către administratorul SNUAU;
• introducerea unei prevederi privind suportarea costului SMS-ului/mesajului standardizat de localizare cât şi a pachetului de date (HTTPS POST) de localizare de către furnizorii de reţele publice mobile de telefonie;
• obligaţia administratorului SNUAU de a utiliza datele de localizare automată în completarea celor obţinute pe baza informaţiei de localizare primară;
• stabilirea numărului utilizat pentru transmiterea SMS/mesaj standardizat (114);
• asigurarea cu prioritate a primirii şi transmiterii către SNUAU, a mesajelor de localizare asociate unui apel de urgenţă, indiferent de tipul serviciului folosit de utilizatorul respectiv;
• obligaţia operatorilor de telefonie mobilă de a furniza servicii de comunicaţii electronice la puncte mobile pentru care plata se realizează în avans (cartele Prepaid) doar după colectarea datelor de identificare ale utilizatorului cartelei SIM;
• asigurarea protecţiei datelor cu caracter personal şi gestionarea acestora corespunzătoare în situaţii de urgenţă/de criză.
• temeiul prelucrării datelor cu caracter personal primite pe timpul unui apel de urgenţă

Bugetul estimativ pentru implementarea acestei măsuri este de 3.392.000 lei cu TVA

2. Încheierea unui Protocol de colaborare cu Google, testarea şi ulterior operaţionalizarea soluţiei finale de localizare de tip AML în SNUAU

3. Reconfigurarea infrastructurii proprii (actualizări software) pentru a se facilita transmiterea informaţiilor de localizare la nivel naţional, atât prin conexiuni de date cât şi prin data SMS/mesaje
standardizate.

4. Promovarea aplicaţiei ”Apel 112” dezvoltată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, precum şi a celorlalte aplicaţii/sisteme/platforme care vin în sprijinul populaţiei în situaţii de urgenţă

Soluţiile pe termen mediu, de la 12 luni până la 36 de luni, sunt:

5. Continuarea implementării conceptului de dispecerate integrate şi formare continuă a dispecerilor prin adaptarea spaţiilor existente, care permit funcţionarea dispeceratelor tuturor agenţiilor
specializate în aceeaşi locaţie, şi asigurarea infrastructurii de comunicaţii şitehnologia informaţiei, la nivelul judeţelor Argeş, Botoşani, Brăila, Călăraşi, Cluj, Constanţa, Dâmboviţa, Giurgiu, Gorj, Hunedoara, Iaşi, Mureş, Sibiu, Suceava şi al municipiului Bucureşti.

6. Constituirea şi încadrarea a două centre de formare (Bucureşti şi Mureş), în care se vor asigura cursurile pentru formarea formatorilor şi a dispecerilor, în profesia dedicată de ”dispecer unic”
(dispecer de urgenţă). Formarea dispecerilor ISU – SMURD – SAJ/SABIF este deja iniţiată şi contiună prin programul de formare din cadrul proiectului Româno – Elveţian” cu denumirea
”Îmbunătăţirea calităţii serviciilor prespitaliceşti şi spitaliceşti”.

Copyright © 2019 AT Video Creations