Connect with us

Mobile

Legi proaste și interese meschine (sezonul 1,episodul 1)

Published

on

Zilnic televiziunele transmit “imagini care ne pot afecta emoțional”. Ne întrebăm nedumeriți de ce în România este haos? De ce oamenii sunt disperați și nu mai știu încotro să o apuce? Eu cred că totul este cauzat de modul în care sunt construite legile în Parlament. Texte incerte, cu ușițe lăsate deschise în interesul anumitor grupuri. Pădurarii sunt lăsați la mâna mafiei lemnului. Salvarea, ca instituție, a devenit sacul de box al celor care acuză lipsa de servicii de calitate în sănătate și se apropie de famlient din caza dirijării masive a resurselor către SMURD.

În loc de medici cu 9 ani de învățătură, marketingul agresiv ne îndeamnă să donăm bani catre un ONG care ne salvează cu mașini moderne și paramedici formați în 6 luni. Ce o să ne facem dacă vine un dezastru și toate alternativele la servicii de bază furnizate de antreprenori locali, neintermediate de interpuși? Așa ajungem la serviciile de taximetrie, legea taximetriei și noua lege privind ridesahringul și invazia aplicațiilor în servicii. Ce se întâmplă cu legislația care ar trebui să reglementeze serviciul de transport de persoane în interesul consumatorului? Se crează prin OUG–ul pe transport alternativ de persoane o formă de discriminare care distruge concurența transparentă. Singura formă prin care crește calitatea serviciilor și scade costurile beneficiarului. În legea 38/2003 republicată în 2017 cu modificări apar primele bâlbâieli care demonstrează ca s-a dorit protejarea intereselor intermediarilor de orice fel. Avem taximetrist, transportator, transportator autorizat și manager de transport. Toți transportă persoane. Cu obligații diferite. Majoritatea restricțiilor se referă la taximetriști și mai puțin la deținătorii de licență, pe care o subînchiriază, licențele de transport, perpetuând o relație de dependență financiară lipsită de transparență. În mod normal, persoana care conduce o mașină, care transportă persoane și realizeaza un venit din această activitate, poate să fie doar în una din cele două situații: (a) persoana angajată cu un contract de muncă la o companie deținătoare de parc auto, generând astfel impozit pe salariu, contribuții la pensii și sănătate sau (b) persoana juridică sub diferite forme: PFA, asociație familială sau SRL, de asemenea generatoare de taxe și impozite la stat. În condițiile în care licențele de transport persoane se eliberează de primării pe baza raportului 4/1000 de locuitori acestea sunt plafonate și în metropole și sateliții lor și generează diferențe de costuri care favorizează concurența neloială. Bucureștiul și satele din jur sunt cel mai bun exemplu de cum un taximetru de Ilfov este mai profitabil pentru cine deține licență pe acesta comparativ cu taxiurile înregistrate în București. Peste această presiune pe tarife, acum mai apare și concurența neloială cu mașinile înregistrate în orice localitate din țară care pot opera în zone cu cerere mare. Discriminare. Așa că realitatea din teren arată așa când vine vorba de taxe și impozite. Sclavii care nu au acces la licențe vin cu mașina de acasă, o dau prin contract de comodat acelora care știu cum se ung roțile mecanismului de avizare, primesc un plan, mai trebuie să cumpere vreun soft de comenzi sau servicii ale “managerului de transport” și când concurența crește neloial prin legi cu dedicație, mai vin și cu bani de acasă. O formă de sclavie modernă. Mașinile taximetriștilor nu trebuie să fie mai vechi de 10 ani și taximetristul trebuie să fie atestat profesional. În sistemul ridesharing, mașina trebuie să nu aibă mai mult de 15 ani. Altă discriminare. Dacă ești suficient de masochist să citești zecile de paragrafe din lege și ordonanță și ai un minim de experiență în jungla legilor românești, înțelegi că toate reglementările au fost create pentru a pune piedici acelora care vor să muncească. Cei care ocolesc legea nu sunt controlați și așa apar piețarii cu mașini galbene pe post de taxi, pe care nu îi vede nimeni în Gara de Nord, în Centru Vechi și mai nou la aeroportul Otopeni. Legile cu dedicație generează corupție, iar corupția distruge competiția. Lipsa competiției și monopolurile de orice fel scad calitatea serviciilor și cresc prețul pentru consumatorul final.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Copyright © 2019 AT Video Creations