Connect with us

Actualitate

Firea face plebiscit online pe tema taxei auto

Published

on

Primăria Capitalei a anunțat organizarea unui fel de referendum online. Primarul Gabriela Firea îi roagă pe cetățeni să-i spună dacă sunt sau nu sunt pentru aplicarea Vinietei Oxigen? Peste noapte, circa 10.000 de oameni au votat. Bucureștenii critică inițiativa primăriței, dar și taxa. În plus, numai o politică guvernamentală ar putea reduce importul de mașini ieftine.

Ca să răspundă la întrebare, oamenii trebuie să comenteze pe pagina oficială a primarului general sau să-i trimită un email. În adresarea video de pe pagină, Gabriela Firea promite să țină cont de aceste păreri. Detalii pe pagina oficială: https://bit.ly/2Pc4ofD

În scurt timp, în această dimineață au răspuns circa 10 mii de oameni și domină răspunsurile “fără taxă”.

Cu mai bine de o săptămână în urmă, Gabriela Firea nu știa cum va organiza referendumul. Primărița spunea că trebuie să îl treacă prin Consilul General și că nu știe dacă sunt bani pentru a-l desfășura. Firea a găsit însă soluția referendumului pe Facebook și pe email.

Cum poate fi anulată Vinieta dacă răspunsurile “fără rovinietă” sunt copleșitoare?

Teoretic, sunt două căi.

Unu, o ședință extraordinară de Consiliu General până pe 1 Martie. Consilierii votează anularea și atât.

Doi, ar fi posibilă o nouă amânare a amenzilor. Decizia poate fi luată chiar de primarul general, nu e nevoie de ședință. În acest caz nu se anulează Vineta, dar nici nu înseamnă că șoferii o vor plăti, cât timp nu sunt amendați.

În situația în care nimic nu se schimbă, amenzile încep să fie aplicate de pe 1 Martie: Vinieta se plătește de toate mașinile de la non euro până în Euro3 în TOT orașul. În centru (celebra ZACA) nu au voie să intre doar de la non euro până la euro 2.

Cu carul înaintea boilor

”Hal de bună practică în administrație, marca Firea! Mai întâi facem „programe”, investim milioane în camere video și semne de circulație, lansăm un ditamai aparatul birocratic menit să implementeze vigneta „oxigen”, pe urmă ne trezim că am dat-o în bară și „consultăm direct” cetățenii! Consultarea se face înainte! Post factum nu este decât o dovadă a nesimțirii cu care ai tratat Bucureștiul de patru ani încoace!”, comentează bucureștenii.
”O taxă în plus nu rezolvă o problemă structurală, doar o minte creață de comunist poate să-și închipuie așa ceva! Taxele sunt pentru găurile din buget apărute după hoții, nu pentru rezolvarea problemelor. Numele taxei e important. Cu cât e mai la inima maselor de ignoranți cu atât mai ușor de introdus”, mai spune un bucureștean. O femeie se întreabă: Cine plătește daunele!? Dacă ar fi întrebat de la început, bucureștenii i-ar fi răspuns că o astfel de idee ar fi fezabilă doar în situația în care există un transport public extraordinar de bine pus la punct, parcări, piste de biciclete care să acopere toate punctele cheie din oras, sistem car sharing și bineînțeles un standard de viață al locuitorilor comparabil cu cel din orașele cu care îl compară ea. Dacă Bucureștiul este orașul cu cel mai mare venit mediu/cap de locuitor din România, 3.880 de lei, nu se pot compara cu 2.500-3.000 de euro din orașele Europei de Vest, ca să nu mai pomenesc că în capitale media sare de 4.500 de euro. Dar nu este vorba numai despre bani, putem vorbi și despre o cultură a curățeniei care, din păcate, la noi este inexistentă; oamenii aruncă orice pe jos, sunt zone (și nu Zăbrăuți!) unde încă se aruncă gunoiul sau pomul de Crăciun direct de la fereastră, trăim în acel oraș în care cocalarul pune avaria și ocupă o bandă sau stația de autobuz ca să-și cumpere țigări sau o shaorma… ”.

Copyright © 2019 AT Video Creations