Connect with us

Mobile

Este corect să NU MAI MÂNCĂM după ora 19?

Published

on

O întrebare cu o mie de răspunsuri, pro și contra. De ce? pentru că mulți (aparent) știu teoria, puțini cunosc practica și cei mai mulți ingnoră (sau nu știu) că suntem mașinării diferite, cu metabolisme și nevoi diferite, și unii pot, iar alții nu pot mânca târziu. Regula general valabilă sună cam așa: cu riscul ca doamnele să se supere pe mine, le dau o veste proastă. Dacă au făcut foamea după ora 19, au făcut-o degeaba. Cheia siluetei este și mișcarea, nu doar (lipsa) mancării! Pastila minune, dieta minune, nu s-au inventat încă! Dacă vreți să slăbiți (să aveți un metabolism rapid care să ardă caloriile), trebuie să vă mișcați, să vă tonifiați mușchii, pentru că aceștia sunt singurii care ”topesc grăsimea” și ajută la slăbire. Nu cred că mai este un secret că trei mese bogate pe zi de fapt, mai mult strică decât ajută, și că recomandate, în general, sunt 5 mese, mai puține cantitativ, și că mic dejunul este un must have. De ce este important micul dejun? Peste noapte metaboslimul încetinește, iar cheia repornirii lui este micul dejun. A mânca sănătos se traduce prin a învăța să mănânci corect. Multe persoane au impresia că dacă aleg fel de fel de produse apărute noi pe piață (din dorința nebună de a fi sănătoase, dar cu puțin efort), au rezolvat problema. Stilul de viață sănătos poate fi declarat doar atunci când sunt atinse toate componentele care îl alcătuiesc: alimente alse corect, în conformitate cu cerințele și necesitățile propriei mașinării, somn adecvat, reface corectă activă și pasivă, fără tutun, alcool moderat, mișcare personalizată adaptată propriei mașinării etc. Cât despre cina probabil că 80% dintre persoane o ratează, sau elimină cina voit, crezând că așa nu se mai îngrașă, iar restul de 20% au parte de o cină abundentă, și la o oră foarte târzie. Important este ce anume se pune în farfurie la ora cinei și cam cât de târzie este ea. Motivul pentru care nu trebuie servită cina târziu este că în timpul somnului digestia este oricum lenta iar alimentele rămân astfel nedigerate (mai ales dacă s-au făcut și alegeri grele sau greșite pentru farfuria de seara), alimentele fermentează, produc balonari, crampe stomacale etc. Mâncând târziu forțăm corpul să foloseasca energia alocată refacerii și detoxifierii, către procesul de digestie. Dacă vă treziți dimineața neodihniți, și fără chef de viață, ar trebui să vă întrebați de două ori de ce, și să vă scrieți jurnalul serilor precedente ca să aflați răspunsul. Efectul de top al toxinelor ne eliminate din organism este depunerea lor. Alegând alimente ușoare și o oră rezonabilă a cinei pentru a fi servită, eliminați multe dintre problemele pe care singuri vi le creați. Cina poate fi sevită chiar și la ora 21 (dacă se depășește ora 21.30 acest lucru nu ar trebui să fie decât o excepție). Regula de bază este: nu mai mâncați cu 1-2 ore înainte de culcare, alegeti alimente și mânăruri (combinații) ușoare. În concluzie – aveți liber la masa de seară, dar: echilibrat, moderat, corect alese alimentele și la o oră adecvată, cina este chiar RECOMANDATĂ!!

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Copyright © 2019 AT Video Creations