Connect with us

Vorba lu Tatoiu

Educația, extrema urgență

Published

on

Educatia ,extrema urgență

44% din elevii din România sunt analfabeți functional. Adică cei care știu să citească și nu pot sa aplice sau să interpreteze conținutul informației lecturate. Receptează forma dar nu procesează  conținutul. Ce răspunde doamna Ministru al Educației. Tizul meu zice relaxată că nu trebuie sa ne ingrijoram.Testele astea verifica doar cum aplica elevii ceea ce învață și nu ceea ce știu.Mare professor ,mare specialist in programe ,fost secretar de stat în guvernul Ciolos,da gratios cu batul in noroaiele educatiei.De ce distinsa doamna profesoara copiii merg la scoala? Ca să învețe lucruri inutile din manualele alese pe spranceana de “intelighentia “ din fabricile de bani?Ca sa recite precum papagalii comentariile agreate de mai marii într-ale subiectelor și grilelor de evaluare?Eu cred ca merg la scoala ca sa invete sa gandeasca, critic,să știe unde și cum sa caute solutii la rezolvarea problemelor cu care vor fi confruntati in viata.Sa invete diferenta dintre “datorită” și din “cauza” în argumentarea unor opinii.Sa invete ca “foarte corect” este argumentul impotentilor care iau decizii în numele lor.Merg la școală să învețe despre procente ca sa știe cum isi negociaza contractele cu banca si sa se certe cu cei care iau comisioane nemeritate la intermedierile de pe platformele de comerț on-line.Învață chimie ca sa nu cumpere produse ieftine și proaste,sa inteleaga ceea ce înseamnă poluarea.Învață istorie pentru ca prin comparație sa-nteleaga de ce atunci cand votează  este important sa nu repete greșelile din trecut ale strămoșilor.Învață economie ca sa nu mai creada ca banii nu cresc în copaci și profitul nu este un păcat.Exemplele pot continua la nesfarsit.Profesorul,în secolul 21 nu mai este deținătorul informației.Profesorul și programele școlare sunt doar intermediari între informația specifică disciplinei,abundenta în spațiul virtual și consumatorul ei .Elevul nu are filtre de separare a informației Junk de informațiile  necesare rezolvării problemelor reale, pe care va fi nevoit sa le rezolve în timp real, în momentul cand devine adult.Ce face un elev de nota zece la analiza unui text dintr-un  roman al secolului 19 atunci cand trebuie sa facă o reclamație  la compania de comerț on-line care i-a încărcat facture sau nu  i-a livrat produsul comandat? Ce face un absolvent de liceu,care știe sa calculeze integrale complicate atunci cand trebuie sa calculeze cu minimum de costuri suprafața mochetei dintr-o camera cu suprafețe neconvenționale? Despre probabilitati si statistica  nu are rost sa vorbim.Acolo conținuturile au rămas la nivelul secolului trecut.Scoala trebuie sa ne invete sa gandim critic.Sa analizam,sa evaluam si sa ne optimizam relația cu lumea in care incercam sa supravietuim decent.Scoala romaneasca nu ne încurajează să gândim.Pentru ca cei care gandesc pun întrebări incomode.Ministrul nostru nu vrea să îi oblige pe cei care nu au vocabularul necesar de relationare cu continuturile din programa de liceu sa mearga în școlile profesionale .Care ar putea sa le ofere o alternativa de integrare pe piata muncii.Cu o meserie care sa le ofere venituri mult mai mari decât postul de angajat într-un call center , după un masterat în comunicare sau marketing.Pun pariu cu voi ca Soluția pe care o vor găsi ,după aceste rezultate dezastruoase, specialiștii în educație, va fi impachetata in programe de formare pentru formatori,finantate din bugetul mărit al educației. Cine o sa faca formare?Niște ONG-uri cu formatori,formați sa scrie diplome de formatori.Pe care nu ii evalueaza alti specialisti in formare.Care in viata lor nu au fost evaluati după rezultatele activității lor Ca asa-I în educație.Cine nu știe ii invata pe altii.Cam cum se intampla în programele finanțate de UE în dezvoltarea resurselor umane.Lumea globală se pregateste de șomaj masiv prin inlocuirea cu roboți a gulerelor albastre.Cine gandeste s-ar putea sa pună întrebări costisitoare.A început totul in 1992 cu programul de reforma a educatiei din Romania construit de Banca Mondială.Fără competiție,fără elite.Egalitate de șanse.Fără discriminări.Dezastru

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Copyright © 2019 AT Video Creations